.

.

Werkwijze RT


Kennismaking/ intake 

Na aanmelding volgt een (vrijblijvend) intakegesprek. Deze is bedoeld voor kennismaking en om met u én uw kind de hulpvraag in kaart te brengen. Hiervoor zijn informatie als een rapport- of toetsgegevens nodig van school.

 

Onderzoek

Na de intake worden gegevens verzameld en wordt gekeken of er aanvullend onderzoek nodig is. Dit kan bijvoorbeeld een diagnostisch gesprek zijn of een toets.

 

Handelingsplan

Naar aanleiding van de resultaten van het onderzoek wordt een handelingsplan opgesteld. Hierin staat beschreven wat de beginsituatie van uw kind is, wat het doel is en op welke manier we dit doel proberen te bereiken.

 

Begeleiding

Wekelijks gaan we werken aan deze doelen/ (deel)vaardigheden op maat, in een actieve stimulerende leeromgeving. Hierbij is het belangrijk dat hiermee ook thuis wordt geoefend, zodat het geleerde eigen wordt gemaakt.

 

Evaluatie

Na ongeveer 12-15 weken begeleiding volgt een evaluatiegesprek en bekijken we samen met uw kind hoe de ontwikkeling verloopt. Gaan we op deze manier door, passen we de doelen aan of zijn de doelen behaald?